Nejlepší komunikace s bankou, e-mail nebo telefon?
Někdo raději telefonuje jiný spíše usedne k počítači a odešle elektronickou poštu. Tak to mají i banky. Některé jsou špičkové v e-mailové komunikaci jiné sází na infolinku. A pak jsou samozřejmě i ty, které se drží někde uprostřed pomyslného žebříčku a odpovídají průměrně. Například hypoteční banka Wüstenrot se umístila na třetím místě, neboť rychlost její elektronické odpovědi byla jedna hodina a 11 minut. S voláním se již chlubit nemůže, tam dosahuje spíše spodních stupínků. I přes nonstop dostupnost skončila na posledním místě. Zlepšila se sice v rychlosti přijetí hovoru operátory z asi 130 vteřin na přibližně 90, ale i tak je stále nejpomalejší. Naprosto opačně dopadla Raiffeisenbank, která sice vyhrála v rámci infolinek, ale co se týká e-mailové komunikace, ta dopadla fiaskem. Pokud totiž odešlete dotaz na Raiffeisenbank, odpovědi se také můžete dočkat až za 32 hodin. V rychlosti zvedání telefonních sluchátek většinou vedou menší banky, které nemají přednastavené menu a hovory tak vyřizují přímo zaměstnanci. Zvládnou to i do 3 vteřin, jinde si počkáte klidně i 3 minuty. Ačkoli se nacházíme ve zmodernizované době, většina z nás si stejně raději zajde na pobočku, volíme tedy spíše osobní kontakt.